Styleguide

7 vinkkiä miten pidät huolta itsestäsi kotona

Kun poikkeuksellisia asioita tapahtuu maailmassa, stressin on helppo astua kuvaan. Tällöin helposti unohdamme pitää itsestämme huolta vaikka tiedämme kuinka tärkeää niin fyysisen kuin henkisenkin hyvinvoinnin ylläpito ja edistäminen on meidän kaikkien kannalta. Siksi kokosimme yhteen muutamia vinkkejä siitä, miten ylläpitää ja edistää omaa hyvinvointia kotona.

🌻🌱🌞

1. Laita puhelin pois!

Voi olla houkuttelevaa olla tietoinen koko ajan viimeisimmistä uutisista ja päivityksistä siitä mitä maailmalla tapahtuu. Vaikka tämä on myös hyvä asia, oman hyvinvoinnin kannalta on hyvä pitää taukoja sosiaalisesta mediasta ja uutistulvasta. Laita puhelin vähäksi aikaa kunnolla pois näköpiiristä ja pidä tauko.

2.  Joogaa

Tee jotakin, mistä on hyötyä sinulle niin fyysisellä kuin henkisellä tasollakin. Googlaa "joogaa kotona", ja saat paljon hyviä tuloksia siitä, miten joogata kotona. Jooga on yksi lempitavoistamme rentoutua.

 

3. Lue kirjoja, joita olet pitkään halunnut lukea, mutta mihin et ole löytänyt aikaa

Ehkä on olemassa kirjoja, joiden lukemista olet ajatellut, mutta et ole vielä ennättänyt lukea. Nyt kannattaa tarttua kirjasta kiinni. Tai mitä jos kuuntelisit sama kirjat äänikirjoina kun puuhastelet jotakin muuta. On olemassa paljon sovelluksia, jotka tarjoavat kokonaista pientä kirjastoa puhelimeesi. Oli tapasi sitten lukea tai kuunnella kirjoja, varmaa on se, että kirjallisuus rikastaa meidän kaikkien elämää!

 

4. Tue lähikahviloita ja -ravintoloita

Näinä poikkeuksellisina aikoina ei ole niin yksinkertaista vain lähteä ulos kahville tai syömään ulkona ravintolassa, mutta mikset hakisi ruokaa kotiin? Monet kahvilat ja ravintolat tarjoavat kotiinkuljetus-palveluita. Pienillä asioilla voi olla iso vaikutus, ja lähikahviloiden ja -ravintoloiden suosiminen voi niin piristää päivääsi samalla kun autat turvaamaan pienten yritysten tulevaisuutta.

5. Kokeile uusia reseptejä

Vietä aikaa enemmän keittiössä! Leiki eri ainesosien kanssa ja luo jotakin uutta. Kun harjoitat luovuuttasi ja teet jotakin käsilläsi, olosi rentoutuu ja sillä on iso vaikutus myös muihin elämän eri osa-alueisiin. Bonuksesena tässä kaikessa on tietysti se, että saat lopulta jotakin herkullista syötävää. Me inspiroidumme tällä hetkellä seuraavien talenttien vinkeistä: Sofia Wood, Siri Barje ja Gabriella Skog

6. Juo vettä

Tämä voi kuulostaa ehkä itsestään selvältä - mutta se on tapa, joka monilta unohtuu erityisesti silloin kun rutiineja muutetaan. Juo vettä, ja kuuntele mitä kehosi tarvitsee!

 

7. Katso ulos ikkunasta

Hengitä syvään vatsanpohjasta asti. Yritä saada niin paljon raitista ilmaa kuin vain voit, mutta ennen kaikkea varmista, ettet oleskele pimeässä huoneessa liian kauaa. Pieni annos auringonvaloa tekee hyvää - silloinkin kun vain avaisit ikkunan.

Pieni vinkki vielä tähän loppuun: anna itsellesi tilaa. Varaa aikaa ja priorisoi myös itseäsi ja omia tarpeitasi, se on tärkeää niin oman kuin muidenkin hyvinvoinnin kannalta.

🌻

Haluatko lukea vielä jotakin? Lue siitä kuinka jokaisen ostamasi tuotteen takana on tarina - tee hyviä valintoja

Lue myös
Aiheuttaako urheiluliivien valinta päänvaivaa? Lue vinkkimme urheiluliivien valintaan!

Muista nämä 3 asiaa kun valitset urheiluliivejä

Aiheuttaako urheiluliivien valinta päänvaivaa? Lue vinkkimme urheiluliivien valintaan!
Lue lisää
4 tapaa stailata huivi

4 tapaa stailata huivi

Yksi huivi - lukematon määrä stailausmahdollisuuksia! Uusi silkinpehmeä Tencel-huivimme lisää pientä extraa niin asuun kuin asuun. Näytämme 4 tapaa stailata se.
Lue lisää